En weer een gift voor FOK van Jeroen Bosch

Hallo Allemaal,

Een tijdje terug werd ik gebeld door een leerling van de Jeroen Bosch basis school uit Den Bosch. Ze heeft een nicht die CF heeft en is ook een paar keer naar Bloemendaal geweest voor CFBD. Ze waren bezig met een actie om geld voor FOK en bekendheid voor CF te verzamelen.

Omdat geen van de bestuursleden gisteren in Den Bosch kon zijn hebben we Kitty gevraagd om voor ons daar heen te gaan. Bedankt Kitty! Ze heeft het geld voor ons in ontvangst genomen(BEDANKT SCHOOL!!) en het volgende verhaal gemaakt:

SDC10019

Vorige week werd ik door Fred benaderd met het verzoek of ik voor stichting FOK  een klusje wilde overnemen. Het bestuur van Stichting FOK was benaderd door een leerlinge van een basisschool ( groep 7), deze leerlinge had samen met nog 3 andere kinderen een “wens- middag” georganiseerd  en wilde na afloop van de middag de opbrengst overdragen aan Stichting FOK, helaas was er niemand  in de gelegenheid om te komen en omdat de school bij mij in de buurt  is werd ik gevraagd om Stichting FOK te vertegenwoordigen en bij deze  basisschool op bezoek te gaan.

Tijdens het gesprek met Fred werd de achterliggende gedachte bij het goede doel door de leerlinge  uitgelegd:
Groep 7 van de Jeroen Bosch school  had een “droomwens- opdracht” gekregen, dit betekende dat ze een goed doel moesten bedenken en op speelse wijze proberen om geld op te halen voor hun goede doel.

Verschillende ideeën werden geopperd maar het voorstel van haar  groepje werd uitgekozen: geld ophalen voor FOK!!
De leerlinge vertelde: haar nichtje heeft CF, is vaak ziek en ze wilde graag geld ophalen om voor kinderen net als haar nichtje iets extra’s te kunnen doen / betekenen. Ze wist van de vakantie kampen, dat die niet meer georganiseerd worden maar dat FOK nu andere dingen doet voor CF- ers zoals de laptops in het ziekenhuis want bij opname heeft ze dan op die manier contact met haar nicht  als die in het ziekenhuis ligt.

SDC10017

Ik kreeg  van Fred  de adresgegevens  zodat ik wist  waar ik me op maandag om 29 maart mocht melden. Toen ik de naam  Jeroen Bosch school hoorde ging er bij mij een belletje rinkelen en heb Fred gevraagd door wie hij gebeld was. Wat een leuk toeval bleek het te zijn, de leerlinge uit groep 7  die haar verhaal aan Fred vertelde bleek ons nichtje Annabel te zijn !! Het nichtje waar ze over sprak is Lisanne en alhoewel het altijd lief is als kinderen zich inspannen voor andere kinderen is het natuurlijk NOG leuker als je eigen nichtje zich hier ook voor inzet.
Samen met haar groepje bestaande uit 3 dames en 1 heer: Kristel- Gillian- Annabel & Raoul , hadden ze het volgende bedacht: een spelletjesmarkt!! Samen hadden ze verschillende spelletjes bedacht; bowlen, ring werpen, blikgooien, de kinderen mochten ná betaling van € 0,30 een spel spelen en als ze liever iets wilde eten/drinken dan konden ze dat ook voor € 0,30 kopen. Chips en drinken hadden ze van de plaatselijke AH gekregen voor verkoop en er was ook een raadspel: hoeveel spekkies zitten er in de schaal??

De groepen kwamen per leerjaar naar de spelletjesmarkt MAAR voordat ze naar de podiumzaal mochten werd er per klas eerst een uitzending van Klokhuis bekeken, die in het verleden een  aflevering over CF uitzonden.

SDC10015

Ik kwam om 15.00 uur op school aan en toen waren nog 2 groepen fanatiek aan het blikgooien- bowlen- ring werpen en ook de chips/drankverkoop  verliep voorspoedig. Verschillende kinderen waagden een gok want tja, wie wil er nu niet 250 spekkies winnen en dat voor €0,30? Ik zag 4 glunderende leerlingen uit groep 7, warme snoeten want  het was ook hard werken. De spellen steeds weer herschikken, geld incasseren en weer van vooraf aan beginnen, onafgebroken en met veel enthousiasme. Om 15.15uur werden de klassen door hun juffen verzameld en ging de “organisatie” de opbrengst tellen. Een verhit snoetje vertelde me dat ze voordat ze begonnen hoopte op €50,- maar dat ze tussendoor al een keer geteld hadden toen toch zeker al aan €100,- kwamen J  Terwijl de kinderen stonden te tellen heeft de juf de winnaars van het raadspel geteld maar liefst 5 kinderen hadden het goede antwoord!!

Totale opbrengst van de spelletjesmarkt werd maar liefst: € 182.67!!

Namens Stichting FOK heb ik Kristel- Gillian- Annabel & Raoul hartelijk bedankt voor hun superinzet en natuurlijk de opbrengst: GEWELDIG!!

One Response to En weer een gift voor FOK van Jeroen Bosch

1. Monique april 2, 2010 at 4:48 pm #